Az iskola vezetősége biztosította a faanyagot a dúcetető készítéséhez, melyet a gyerekekkel együtt terveztünk meg. Kinéztük a legalkalmasabb helyet is az iskola udvarán. Október 3-án érkezett meg a kért faanyag, amit sajnos nem vágtak ki méretre. A 9. c osztály tanulói rajzolták meg a sablont gyakorlati órájukon, a tervek alapján. Horváth Miklós és Bakki-Nagy Imre…
Kupakgyűjtő verseny és logó pályázat eredményhirdetése
Az eredményhirdetést a nagyszünetben tartottuk. Az előkészületekben most is a 11. A osztály tanulói voltak a segítségemre. Az összegyűjtött kupakokat az aula közepére borítottuk, hogy lássák a diákok, milyen eredményes volt a verseny. Összesen 8550 db kupakot gyűjtöttek az osztályok. Előkészítettük az ajándéktárgyakat, amelyekkel részben a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesületet támogattuk. Közvetlen az eredményhirdetés…
Madáritató kihelyezése
Felállítottuk az itatót a 9. s osztály madarászaival egy bokor szomszédságába. Horváth Miklós kolléga segítségével rögzítettük egymáshoz az elemeket, a tetejére a tálcát sziloplaszt ragasztóval rögzítettük. A vízbe tettünk kisebb köveket, amire kiülhetnek a fürdőzők. Az itató mellett kihelyeztünk egy-két saját készítésű függőetetőt is.
Logótervező pályázat szavazása
Az őszi szünet utáni első nap berendeztük a kiállítást a 11. A osztály tanulóival. A kiválasztott 7 alkotásra adhatták le a szavazatukat a tanulók. A művek alá elhelyeztünk egy-egy nevekkel ellátott kartondobozt, amikbe az osztályok által korábban gyűjtött műanyag kupakokkal lehetett szavazni. Az osztályfőnökök az osztálylétszámoknak megfelelő számú kupakot kaptak, amikkel keddtől csütörtökig leadták szavazataikat….
Madárgyűrűzés az őszi szünetben
Kihasználtuk az őszi szünetet is egy kis madarászásra. Gyönyörű napsütés várt minket, bár sajnos 30 km/órás szélben állítottuk reggel a hálókat. A Botanikus Kert itatóját vettük körbe. Csatlakozott hozzánk az egyetem egyik munkatársa is. Ezúttal szerencsésebbek voltunk, három csíz (Spinus spinus) akadt a hálókba. Az ellenőrzések közötti időben elkezdtük feltérképezni az odúkat is. A szél…
Logótervező pályázat
A Kutatóprogram ismertetése után október 1-én Logó pályázatot hirdettem, október 26-i leadási határidővel. A tanulók olyan logóval pályázhattak, ami megjeleníti a program lényegét, könnyen beazonosítható és összefoglalja a fő tevékenységeket. Az alkotásokat tetszőleges technikával, A4-es méretben kellett elkészíteni. Összesen 24 alkotás érkezett, amikből egy három tagú tanári zsűri (Módos Anikó, Bakki-Nagy Imre, Plájer Lajos) kiválasztotta…
Madáritató készítése III.
A művészet órákon elkészítettük az itató elemeinek dekorálását. Ahhoz, hogy stabilan álljon, az udvaron mindegyiket kiöntöttük gipsszel. Néhány napig hagyjuk száradni, mielőtt összeállítjuk. A maradék kaviccsal készítettünk függőetetőt is, PET palackokat újrahasznosítva.
Európai Hulladékcsökkentési Hét
Csatlakoztunk az Európai Hulladékcsökkentési Héthez, izzók/ újrahasznosítás kategóriában. Vállaltuk, hogy a diákok, kollégák bevonásával gyűjtjük a kiégett izzókat és azokból karácsonyfadíszeket készítünk. 25 tanulóval regisztráltunk a 9. S, 11. A, 11. C, 11. D és 11. S osztályokból. November 9-ére sikerült összegyűjteni több, mint 100 kiégett villanykörtét, így elkezdhettük a munkát. Az izzókat öntapadós ragasztóval…
Odúk takarítása II.
Kihasználtuk a jó időt, és ismét elmentünk a Botanikus Kertbe, folytatni a takarítást. Kui Bíborka ismét velünk tartott, ezúttal az alsó kertben. Két csoportban dolgoztunk, térképen felosztva a területet. Mindent felírtunk, hogy ne maradjon ki egyik odú sem. Mivel a térképeken nehéz volt beazonosítani az odúkat és típusonként külön-külön szerepelnek, megbeszéltük, hogy következő alkalommal elkezdjük…
Kupakgyűjtő verseny I.
Plakátokon, illetve az osztályokat látogatva személyesen hirdettem meg a versenyt az osztályok között. A diákokat arra kértem, hogy erre a célra rendszeresítsenek egy papírdobozt saját termükben, és a műanyag kupakokat ebben gyűjtsék. Néhány terembe magam juttattam dobozokat. Két heti gyűjtés után, 26-án lezártuk a versenyt. A 9. S osztály tanulóival tanítás után leszámoltuk a kupakokat….