Második alkalommal szerveztem meg a környezetvédelmi projektnapot a kutatóprogramhoz kötődően. A szervezésbe, lebonyolításba tizenegy tanulót vontam be, akik rendszeresen túráznak velem. Többen voltak már segítségemre más programokon is. Velük előzőleg többször bejártam és begyakoroltam a feladatokat.
A projektnapon 17 osztály vett részt (9-10-11. évfolyam), akik a parkerdő területén, 3 útvonalon túráztak. Az egyes útvonalakra 5, illetve 6 osztályt osztottam be, 20 perces csúsztatásokkal. Az egyik önállóan lejárható útvonal a még éppen zajló Májusi tollászkodás túránk volt. A másik pedig a korábban nagy sikert elért Tavaszi fészkelődés túra, amit most újra kijelöltünk a tanulókkal. A harmadik útvonalra 2-2 tanulót tanítottam be túravezetőnek, akik levezényelték a feladatokat és dokumentálták az osztályok munkáját. Minden osztályt segítő tanulók fogadtak a helyszínen és útbaigazították őket.
Az osztályok a túra helyszínén gyülekeztek. Mindhárom túrán állomásokat jelöltem ki, feladatokkal. A feladatok mindhárom útvonalon a környezetvédelem és madárvilág témaköréből kerültek ki, amiket ügyességi feladatok is kiegészítettek. Minden útvonalhoz tartozott feladatlap, megoldókulcs, pontozólap, amit minden osztályfőnöknek átadtam pár nappal korábban. Az osztályok csapatversenyben dolgoztak, a motivációt segítendő. Ehhez már induláskor ki kellett alakítaniuk a csapatokat. Javasoltam, hogy osztálypénzből a túra végén jutalmazzák a tanulókat.
A visszajelzések alapján minden osztály jól érezte magát a túra során, többen megtoldották a programot sütögetéssel is. A kollégák elégedettek voltak a szervezéssel is, minden a tervek szerint alakult.
Számomra nagyon fontos, hogy a segítő tanulók is nagyon jól érezték magukat. Több kilencedikes tanuló volt köztük, akik első alkalommal próbálták ki magukat túravezetőként. Kérésemre ők is nyilatkoztak a programról. Biztosítottak róla, hogy máskor is szívesen vállalják a feladatot.